5/20/2008

Vull un dinosaure, i el vull ara

Jo em vaig fer biòleg per culpa de Jurassic Park, volia fer dinosaures, vaig descobrir que allò estava lluny de poder-se aconseguir, llavors em vaig decantar per l'ecologia microbiana, que és ben divertida. Bé doncs avui he vist això:
Han aconseguit expressar gens d'un animal extint com és el tigre de Tasmània (o llop marsupial) a l'embrió d'un ratolí. La foto correspon a l'embrió del ratolí i en blau els punts on s'expressa el gen en qüestió (tots els temes tècnics els deixaré de banda, els trobareu alguns als diaris i la resta a l'article original). És el primer cop que s'aconsegueix una cosa així amb una espècie extinta, i no, no podran clonar demà un tigre de Tasmània, ni un mamut, ni un diplodocus, però si s'hagués de poder dur a terme, primer calia aquest pas, pas donat doncs. només puc dir, com mola!!! Vull un T-Rex ara!!! (crec que començaré a repassar els meus llibres d'enginyeria genètica... poder és el moment de deixar l'ecologia...). La noticia la podeu llegir aquí i aquí, la que us agradi més. L'article original, publicat a Plos ONE (revista científica de lliure accés, al tanto) el trobareu integre aquí.
Publica un comentari a l'entrada

Vull un dinosaure, i el vull ara

Jo em vaig fer biòleg per culpa de Jurassic Park, volia fer dinosaures, vaig descobrir que allò estava lluny de poder-se aconseguir, llavors em vaig decantar per l'ecologia microbiana, que és ben divertida. Bé doncs avui he vist això:
Han aconseguit expressar gens d'un animal extint com és el tigre de Tasmània (o llop marsupial) a l'embrió d'un ratolí. La foto correspon a l'embrió del ratolí i en blau els punts on s'expressa el gen en qüestió (tots els temes tècnics els deixaré de banda, els trobareu alguns als diaris i la resta a l'article original). És el primer cop que s'aconsegueix una cosa així amb una espècie extinta, i no, no podran clonar demà un tigre de Tasmània, ni un mamut, ni un diplodocus, però si s'hagués de poder dur a terme, primer calia aquest pas, pas donat doncs. només puc dir, com mola!!! Vull un T-Rex ara!!! (crec que començaré a repassar els meus llibres d'enginyeria genètica... poder és el moment de deixar l'ecologia...). La noticia la podeu llegir aquí i aquí, la que us agradi més. L'article original, publicat a Plos ONE (revista científica de lliure accés, al tanto) el trobareu integre aquí.

Back to Top